tag:blogger.com,1999:blog-8478840636269101822024-03-13T01:42:25.069+01:00Sindikat VIRSindikat delavcev v vzgojni, izobraževalni in raziskovalni dejavnosti Slovenije (v nadaljevanju: sindikat) je samostojna interesna organizacija, v katero se delavci prostovoljno včlanjujemo, da bi na organiziran način varovali in izboljšali svoj družbeni, ekonomski in socialni položaj, pravice na podlagi dela in iz dela ter iz delovnega razmerja.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-77292155469674868132011-12-27T15:23:00.000+01:002011-12-27T15:23:23.206+01:00Sprejet Zakon o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012Državni zbor RS je 23. decembra 2011, po predhodnem dogovoru med socialnimi partnerji in parlamentarnimi strankami, sprejel Zakon o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012, s katerim se začasno omejujejo tudi prejemki in plače javnih uslužbencev.<br />
<br />
Omejevanje prejemkov in plač javnih uslužbencev je opredeljeno v 5. in 6. členu interventnega zakona. 5. člen določa, da se osnovne plače javnih uslužbencev in funkcionarjev do 30. junija 2012 ne uskladijo glede na rast cen življenjskih potrebščin, ter da se javnim uslužbencem in funkcionarjem ne glede na določbe zakona, ki ureja delovna razmerja, za leto 2012 izplača regres za letni dopust v višini 692 evrov. V 6. členu pa je opredeljeno, da javni uslužbenci in funkcionarji, ki v letu 2012 napredujejo v višji plačni razred, pridobijo pravico do plače v skladu z višjim plačnim razredom s 1.7.2012, ter da javni uslužbenci in funkcionarji, ki so v letu 2011, in ki bodo do 30. junija 2012 napredovali v naziv ali višji naziv, pridobijo pravico do plače v skladu s pridobljenim nazivom ali višjim nazivom s 1.7.2012.<br />
<br />
Parlamentarne stranke so se s podpisom dogovora zavezale, da v letu 2012 v zakonodajnem postopku v Državnem zboru ne bodo podpirale predlogov, ki bi posegli na področje pravic, ki so zajete v interventnem zakonu, če ne bodo predhodno usklajene s socialnimi partnerji ter da bodo do 30. junija 2012 pripravile in socialnim partnerjem predstavile in v socialnem dialogu uskladile potrebne reforme, skupaj s celotnim paketom varčevalnih ukrepov, v okviru katerih se bodo odprla tudi vprašanja poračunov.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-42356217138120506602011-12-12T15:20:00.000+01:002011-12-12T15:20:48.272+01:006. skupščina Sindikata VIRNa 6. skupščini Sindikata VIR, 22. novembra 2011, so delegati sprejeli: poročilo o delovanju Republiškega odbora Sindikata VIR v preteklem mandatnem obdobju, nov Statut Sindikata VIR in nov Program Sindikata VIR do leta 2016 ter izvolili novo vodstvo Sindikata VIR.<br />
Za vodstvene funkcije Sindikata VIR v naslednjem mandatu so bili izvoljeni:<br />
- za predsednico GO Sindikata VIR: <br />
<b>Jana Ljubi </b>iz Vrtca Domžale;<br />
- za podpredsednico GO Sindikata VIR: <br />
<b>Nives Zelenjak </b>iz OŠ Janka Kersnika, Brdo pri Lukovici; <br />
- za sekretarja GO Sindikata VIR: <br />
<b>Bojan Hribar</b>;<br />
- za članice Nadzornega odbora GO Sindikata VIR: <br />
- <b>Jožica Raca </b>iz Vrtca Kidričevo;<br />
- <b>Mateja Selan </b>iz Vrtca Šentvid;<br />
- <b>Mateja Žekš </b>iz OŠ Prežihovega Voranca, Črenšovci.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-47643898726866477742011-10-05T16:52:00.000+02:002011-10-05T16:52:50.684+02:005. oktober - Svetovni dan učiteljevLeta 1994 je UNESCO razglasil 5. oktober za Svetovni dan učiteljev, da bi okrepil zavest o pomembnosti učiteljskega poklica in odgovornost držav do učiteljev. <br />
Letošnje praznovanje Svetovnega dneva učiteljev bo potekalo pod geslom: »Učiteljice in učitelji za enakost med spoloma!«, saj je neenakost med spoloma prisotna tudi v učiteljskem poklicu, kljub temu, da v njem prevladujejo ženske. Čeprav so ukrepi za zagotavljanje enakosti med spoloma zapisani v zakonih in ustavah številnih držav, so za milijone učiteljic te pravice še neizpolnjene. Zato učiteljske organizacije povsod po svetu pozivajo vlade, da naj izpolnijo svoje obveznosti. <br />
Učiteljice in učitelji, ki danes predstavljajo en odstotek vsega svetovnega prebivalstva in poučujejo eno milijardo otrok, dijakov in študentov, s svojim posredovanjem znanja in lastnim zgledom širijo obzorja in vplivajo na razvoj demokratičnih odnosov in spoštovanje splošnih družbenih vrednot. <br />
Vsakdanji neposredni stik učiteljic in učiteljev z otroki in mladostniki igra veliko vlogo pri razvoju njihove osebnosti in vpliva na njihov pogled na svet. Izobraževanje ne pomeni le pridobivanje koristnega in uporabljivega znanja, podjetnosti in kompetenc, ki so potrebne za opravljanje določenega poklica. Je tudi pripravljanje mladih ljudi na to, da bodo lahko samostojno presojali družbene dogodke in sprejemali odločitve, da bodo znali uveljavljati svoje pravice in hkrati spoštovati pravice drugih.<br />
V Sindikatu VIR opozarjamo, da je izobraževanje ključno strateško vprašanje za nadaljnji duhovni in materialni razvoj slovenske družbe, ki ga ni mogoče prepuščati parcialnim političnim interesom. V dobro kakovostnega šolstva se morajo zato v večji meri angažirati učitelji in starši, ki morajo postati odločilni usmerjevalci šolske politike.<br />
Tako kot doslej si bomo v Sindikatu VIR tudi v prihodnje prizadevali za izboljšanje delovnih pogojev in uveljavitev ustreznega vrednotenja dela tako pedagoških kot ostalih uslužbencev, vse od predšolske vzgoje do univerzitetne ravni. <br />
Vsem kolegicam in kolegom, ki opravljajo enega najbolj zahtevnih in odgovornih poklicev, ob Svetovnem dnevu učiteljev iskreno čestitamo!Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-85602783619750278142011-07-20T16:24:00.001+02:002011-07-20T16:28:37.561+02:00Ali vas je delodajalec obvezno zdravstveno zavaroval?Obveščamo vas o novi storitvi ZZZS, s pomočjo katere lahko vsakdo sam zase takoj preveri, če je zdravstveno zavarovan. To lahko storite preko mobilnega telefona in sicer tako, da pošljete sporočilo (SMS) na telefonsko številko 031 771 009, v katerega vpišete črki ZZ in devetmestno številko svoje zdravstvene kartice (na primer: ZZ123456789). Odgovor boste prejeli že čez nekaj sekund.<br />
<br />
Navedena storitev, ki jo omogoča on-line kartica zdravstvenega zavarovanja, je pomembna za vse, ki želijo preveriti, ali jih je njihov delodajalec obvezno zdravstveno zavaroval ali ne.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-14240559613882963572010-12-29T09:56:00.000+01:002010-12-29T09:56:41.941+01:00Zakaj je potreben referendum proti uveljavitvi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju?Referendum proti uveljavitvi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju je potreben: <br />
<br />
1. ker je brez soglasja socialnih partnerjev, <br />
<br />
2. ker za starostno upokojitev brez malusov/odbitkov zaradi preostrih upokojitvenih pogojev: <br />
<br />
- ne zadošča 40 let pokojninske dobe oziroma 38 let pokojninske dobe - tako za moške kot za ženske pred 65 letom starosti, <br />
<br />
- zadošča za moške šele 43 let pokojninske dobe (brez dokupljene dobe) in najmanj 60 let starosti, <br />
<br />
- zadošča za ženske šele 41 let pokojninske dobe (brez dokupljene dobe) in najmanj 58 let starosti, <br />
<br />
- vsi, ki so se zaposlili pred 17. letom starosti, bodo morali za starostno pokojnino delati od 43 do 45 let, ker se moški sploh ne bo mogel starostno upokojiti pred 60. letom starosti, <br />
<br />
- vse, ki so se zaposlile pred 17. letom starosti, bodo morale za starostno pokojnino delati od 41 do 43 let, ker se ženska sploh ne bo mogla starostno upokojiti pred 58. letom starosti, <br />
<br />
- zaradi prekratkih prehodnih obdobij, <br />
<br />
3. ker se bodo na težkih delovnih mestih izčrpani delavci »predčasno« upokojili z do 18% trajnih malusov/odbitkov od pokojnine: <br />
<br />
- kljub 40 pokojninske dobe za moške oziroma 38 let za ženske, <br />
<br />
- kljub starosti 60 let tako za moške in ženske, <br />
<br />
- ker so malusi/odbitki od predčasne pokojnine trajni, <br />
<br />
- ker ni bil sprejet predlog sindikata ZSSS, da se malusi znižajo za pokojninsko dobo pred 20. letom starosti, <br />
<br />
4. ker bodo pokojnine prenizke: <br />
<br />
- za povprečno tri leta daljšo pokojninsko dobo bomo dobili enako ali celo nižjo pokojnino, <br />
<br />
- pokojninska osnova bo za desetino nižja zaradi daljšega obdobja za njeno odmero, <br />
<br />
- »predčasne« pokojnine bodo od starostnih trajno nižje do 18 % kljub enako dolgi pokojninski dobi, <br />
<br />
- zaradi neugodne formule za usklajevanje bodo pokojnine v primerjavi s povprečno plačo vsako leto nižje, <br />
<br />
- ker varstveni dodatek k prenizki pokojnini ne bo več pravica iz pokojninskega zavarovanja, ampak socialnovarstveni prejemek, za katerega bo treba svojo nepremičnino prepisati na državo, <br />
<br />
- ker so bonusi/pribitki k pokojnini za prostovoljno podaljšanje pokojninske dobe zgolj začasni.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-33949961328073998582010-12-29T09:54:00.000+01:002010-12-29T09:54:14.180+01:00Zveza svobodnih sindikatov Slovenije predala preko 22 tisoč podpisov volivcev za referendum o ZPIZ-2Predsednik in sekretar ZSSS, Dušan Semolič in Milan Utroša, sta 15. 12. 2010, dan po sprejetju Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2), v vložišče državnega zbora odnesla 22.176 podpisov, zbranih kot pobuda volivcev za vložitev zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o tem zakonu.<br />
<br />
Sindikalisti ZSSS so torej v manj kot 24 urah zbrali skoraj desetkrat več podpisov, kot jih zahteva v tej fazi referendumskega postopka zahteva Zakon o referendumu in ljudski iniciativi.<br />
<br />
Predsednik državnega zbora bo na podlagi teh podpisov moral razpisati 35-dnevni rok za zbiranje 40 tisoč podpisov. ZSSS je predsednika državnega zbora pozvala, naj določi koledarski rok za zbiranje podpisov volivcev tako, da bo ta začel teči 3. januarja.<br />
<br />
Volivke in volivci bodo na pobudo ZSSS na morebitne referendumu o pokojninski reformi odgovarjali na vprašanje:<br />
<strong>»Ali ste za to, da se uveljavi Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2), ki ga je sprejel Državni zbor RS na seji dne 14. 12. 2010?« </strong>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-16788525315707019392010-12-29T09:51:00.000+01:002010-12-29T09:51:59.351+01:00Državni zbor sprejel reformni Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ZPIZ-2<div style="text-align: justify;">Državni zbor Republike Slovenije je v torek, 14. 12. 2010 ob 16.25 z 49 glasovi ZA in 35 glasovi PROTI izglasoval reformni Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ZPIZ-2. </div><div style="text-align: justify;"></div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Nekatere ključne novosti, ki jih prinaša ZPIZ-2 so:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">• Po novem se bomo odločali med starostno in predčasno pokojnino: </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Za starostno pokojnino bo treba delati:</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;"> ali do 65 leta starosti;</div><div style="text-align: justify;"> ali moški 43 let oziroma ženske 41 let pokojninske dobe (brez dokupljene dobe!), </div><div style="text-align: justify;"> ker se ne bo mogoče starostno upokojiti pred 60/58 letom starosti, bodo delavci in delavke, ki so se zaposlili pred 17. rojstnim dnevom, delali celo do 45/43 let.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Olajšave na upokojitveno starost pri starostni upokojitvi:</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;"> Na račun otrok se sme starost za starostno pokojnino znižati na največ 58 let za ženske oziroma 60 let za moške (le če so prejemali denarno nadomestilo za starševstvo). V letu 2011 je znižanje na enega rojenega ali posvojenega otroka po 6 mesecev, v letu 2012 je po 7 mesecev in kasneje po 8 mesecev. Znižanja na račun otrok ni pri predčasni pokojnini.</div><div style="text-align: justify;"> Moškim se na račun obveznega vojaškega roka zniža upokojitvena starost 65 let za pridobitev starostne pokojnine, toda vojaški rok se ne šteje v pokojninsko dobo.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> »Predčasna« upokojitev:</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;"> bo možna pri starosti najmanj 60 let za oba spola in vsaj pri pokojninski dobi 40 let za moške oziroma 38 let za ženske. </div><div style="text-align: justify;"> ni olajšav na otroke in vojaški rok.</div><div style="text-align: justify;"> je povezana z do 18 % visokimi trajnimi malusi/odbitki od pokojnine.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Tudi po 1. 1. 2011 pa se bodo še vedno lahko upokojevali po starem ZPIZ-1:</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;"> Kdor je do 31. 12. 2010 izpolnil upokojitvene pogoje po ZPIZ-1 se mu po ZPIZ-1 upošteva pokojninska in dodana doba, osnova, starost, vključno z njenimi možnimi znižanji, način določitve pokojninske osnove (18-letno povprečje), vrednotenje pokojninske dobe ter možna zmanjšanja in povečanja te pokojnine (391. člen ZPIZ-2). </div><div style="text-align: justify;"> Kdor je bil na dan 31. 12. 2010 in bo v času trajanja pravice dopolnil upokojitvene pogoje po ZPIZ-1 (394. člen ZPIZ-2):</div><div style="text-align: justify;"> • uživalec denarnega nadomestila za primer brezposelnosti oziroma mu je ta pravica med javnimi deli mirovala (tudi če naknadno pridobi še pravico, da mu zavod za zaposlovanje plačuje pokojninske prispevke),</div><div style="text-align: justify;"> • zavarovanec na podlagi prispevkov, ki mu jih plačuje zavod za zaposlovanje, </div><div style="text-align: justify;"> • delovni invalid, če bo izpolnil upokojitvene pogoje po ZPIZ-1 do 31. 12. 2015,</div><div style="text-align: justify;"> • odpuščeni delavci iz poslovnih razlogov, ker jim je bilo zagotovljeno denarno nadomestilo za čas brezposelnosti do izpolnitve minimalnih pogojev za upokojitev po ZPIZ-1.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">• Ekonomska spodbuda ljudem, da se čim starejši upokojijo, da bi se zagotovila finančna vzdržnost pokojninske blagajne:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> predčasna pokojnina je v primerjavi s starostno kljub enako dolgi pokojninski dobi trajno zmanjšana za 0,3 % za vsak mesec upokojitve pred 65. letom starosti (oziroma pred ustrezno starostjo, ki je v razpredelnici v prehodnem obdobju označena z A). Za 5 let znašajo malusi 18 %. </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> začasni (do upokojitve) bonusi k plači v višini 20 % pokojnine za tiste, ki ostanejo v zavarovanju, čeprav so že izpolnili upokojitvene pogoje tako za starostno kot za predčasno pokojnino,</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> možnost delne upokojitve po izpolnitvi upokojitvenih pogojev ali za starostno ali za predčasno pokojnino, če ostanejo zavarovani za vsaj 4 ure dnevno oziroma vsaj 20 ur tedensko. (Za delno upokojitev bo verjetno potrebno soglasje delodajalca – ZPIZ-2 tega ne ureja!). V tem primeru prejmejo do upokojitve začasni bonus v višini 5 % pokojnine, do katere bi bili upravičeni.</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> ekonomska spodbuda delodajalcem, da bi bili bolj pripravljeni zaposlovati starejše delavce: od 1. 3. 2011 dalje proračun plača 30 % prispevka delodajalca za delavce v delovnem razmerju, starejše od 60 let. Izključno v obdobju 2011-2016 za ženske in za moške v obdobju 2011-2013 proračun plača tudi 50 % prispevka delodajalca za delavce v delovnem razmerju, ki so že izpolnili pogoje za predčasno pokojnino. </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> ekonomska spodbuda delodajalcem, da bi sklepali delovna razmerja za nedoločen čas z mladimi iskalci zaposlitve, kar bo prispevalo k finančni vzdržnosti pokojninske blagajne: Od 1. 7. 2011 dalje smejo delodajalci refundirati za prvo leto zaposlitve za nedoločen čas 50 % prispevka in drugo leto 30 % prispevka delodajalca za zavarovance, mlajše od 26 let, če so jih zaposlili za nedoločen čas za najmanj dve leti. Seveda le, če ta delodajalec za istega delavca ni uveljavil enakovredne olajšave po drugih predpisih. Najbrž bodo lahko refundirali šele za nazaj po dveh letih in ne sproti.</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Prispevki:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Od 1. 5. 2011 dalje se bo začelo plačevati prispevke za prejemke na podlagi podjemne, avtorske in druge pogodbe civilnega prava, za malo delo ipd. </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Prispevki za delavce v delovnem razmerju se plačajo od najmanj 60 % povprečne plače. </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Od 1. 12 2012 dalje je proračun zavezanec za plačilo prispevka za zaposlene invalide nad predpisano kvoto invalidov, v zaposlitvenih centrih, v invalidskih podjetjih, ki zaposlujejo vsaj 50 % invalidov (oziroma vsaj tretjino invalidov, ki niso delovni invalidi).</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Od 1. 1. 2013 dalje mora ZPIZ enkrat letno zavarovancem posredovati obvestilo o obračunanih in plačanih prispevkih za preteklo leto. V pokojninsko osnovo se šteje zgolj plačane prispevke in ne tudi obračunanih od celotne bruto plače!</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Pokojninska doba:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Za delavce v delovnem razmerju pa se v pokojninsko dobo štejejo obračunani prispevki ne glede na uspeh njihove izterjave (134. člen)! </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Obvezni vojaški rok se brez dokupa ne šteje v pokojninsko dobo.</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Dokupi se lahko do 5 let pokojninske dobe. Prispevki zanjo se plačajo najmanj od povprečne plače (151. člen) oziroma od višje lastne plače zavarovanca, ki kupuje. Dodatno pa se lahko dokupi še zraven tudi čas obveznega vojaškega roka. Cena je nižja, saj se prispevki plačajo od 60 % povprečne plače.</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> V zavarovalno dobo se šteje tudi čas stavke, če so bili plačani prispevki (133. člen).</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Za prejemke na podlagi podjemne, avtorske in druge pogodbe civilnega prava, za malo delo ipd obveznost zavarovanja po preteku koledarskega leta ugotovi DURS na podlagi ugotovljenih zneskov prejemkov. Za vsakih 60 % (v prehodnem obdobju se začne z 50 % in vsako leto veča za 2%) povprečne plače se jim prizna 1 mesec zavarovalne dobe, največ pa 12 mesecev. Zavezanci za plačilo prispevkov so izplačevalci prejemkov.</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Pokojninska osnova:</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> se odmeri od katerihkoli 30 za zavarovanca najugodnejših zaporednih let, od katerih pa se nato izloči 3 najmanj ugodna leta. V bistvu se torej upošteva 27 najugodnejših let. Prehodno obdobje se začne leta 2011, ko se upošteva najugodnejših 19 let – vendar v celoti. Šele, ko se upošteva 26 oziroma 27 let se iz osnove izloči 1 leto. Ko se upošteva 28 oziroma 29 let pa se izloči 2 najmanj ugodni leti.</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Najnižja pokojninska osnova je 545,70 € in najvišja 2.182,80 € (1:4). </div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Odmera pokojnine od pokojninske osnove: </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> Odmera od pokojninske osnove je za prvih 15 let zavarovanja za ženske 39 % in za moške 35 %, </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> od 15. do 25. leta zavarovanja se za leto dobi dodatnega 1,5 %,</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> od 25. leta zavarovanja pa se za leto dobi po 2 % odmere, </div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Ženske bodo tako dobile 80 % odmere za 38 let in moški za 40 let pokojninske dobe.</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Usklajevanje pokojnin: </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><ul><li><div style="text-align: justify;"> v letu 2011 v skladu z zakonom o interventnih ukrepih (ZIU) v februarju in novembru 2011 za 25 % dosežene rasti povprečne plače.</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> V letih 2012-2015 za 60 % rasti povprečne plače in za 40 % povprečne rasti cen življenjskih potrebščin (v 430. členu ZPIZ-2 ni varovalke, da mora biti rast najmanj v višini inflacije!),</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> Od leta 2016 dalje za 70 % rasti povprečne plače in za 30 % povprečne rasti cen življenjskih potrebščin. Varovalka: uskladitev najmanj v višini rasti cen življenjskih potrebščin,</div></li>
<li><div style="text-align: justify;"> odpravljeno je izenačevanje višine pokojnin, uveljavljenih v različnih obdobjih. Zato bodo starejše pokojnine v bodoče nižje od novejših.</div></li>
</ul><div style="text-align: justify;">• Svet ZPIZ ima le 15 članov, od tega jih zgolj 4 imenujejo sindikalne centrale, reprezentativne za državo. Svet v novi sestavi se konstituira eno leto po uveljavitvi ZPIZ-2.</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-47310665877802672202010-11-08T13:16:00.000+01:002010-11-08T13:16:48.039+01:00Podpis »Dogovora o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor<div style="text-align: justify;">Republiški odbor Sindikata VIR je na dan podpisa, 5. novembra 2010, ponovno sprejel sklep, da bo Sindikat VIR podpisal oba dokumenta, do katerih je prišlo na pobudo vladne strani zaradi zaostrenih javno-finančnih razmer in gospodarske krize. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Če je Republiški odbor pri prvem odločanju o podpisu aneksa in dogovora 30. avgusta 2010 s podpisom želel preprečiti sprejem predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), z dne 23.8.2010, po katerem bi bilo določanje plač javnih uslužbencev v izključni pristojnosti vlade, odprava plačnih nesorazmerij pa bi se zaključila na sedanjih višinah, je tokrat želel preprečiti tudi linearno znižanje plač, do katerega bi prišlo v kolikor dogovor in aneks ne bi bila sprejeta, saj bi to prizadelo zlasti tiste z najnižjimi plačami.</div><div style="text-align: justify;"><br />
Tokrat je dogovor in aneks na sindikalni strani poleg Sindikata VIR podpisalo še šest sindikatov iz Konfederacije sindikatov javnega sektorja, ki imamo skupaj 77.400 članov, kar v skladu z novim kvorumom, zadošča za njuno uveljavitev. Novela Zakona o sistemu plač, ki je stopila v veljavo 30.10.2010 namreč določa, da je za sklenitev Kolektivne pogodbe za javni sektor ali njenih sprememb in dopolnitev v primeru, da je ne podpiše večina reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, ki predstavljajo najmanj štiri različne dejavnosti javnega sektorja, zadostuje tudi, če jih podpišejo Vlada Republike Slovenije in reprezentativni sindikati javnega sektorja najmanj štirih različnih dejavnosti javnega sektorja, katerih skupno število članstva presega 40% zaposlenih v javnem sektorju, za katere velja Kolektivna pogodba za javni sektor. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Bistvena razlika med prejšnjim besedilom dogovora (in aneksa), ki je bil podpisan 30. avgusta 2010, vendar ni bil uveljavljen, ker je takrat veljal drugačen kvorum in sedanjim besedilom je v tem, da se bo po novem predlogu tretja in četrta četrtina odprave nesorazmerja v osnovni plači začela izplačevati za mesec oktober v dveh zaporednih letih, ki sledita letu, v katerem realna rast bruto družbenega proizvoda preseže 2,5 % (v prejšnjem dogovoru je bila določba za javne uslužbence manj ugodna - 3 %). Nov predlog dogovora vsebuje tudi ugodnejšo določbo glede napredovanja v nazive in vladno zavezo, »da v kolikor bo v parlamentarni obravnavi predloga zakona o interventnih ukrepih zaradi gospodarske krize prišlo do kakršnih koli sprememb določb glede usklajevanja z inflacijo v letu 2011 pokojnin ali transferov posameznikom in gospodinjstvom, enak način usklajevanja zagotovila tudi za plače v javnem sektorju.« Vlada pa se je zavezala tudi, »da za leto 2011 ne bo enostransko posegala v politiko plač dogovorjeno z Aneksom št. 4 h KPJS in Dogovorom o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012«.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: large;">Kakšna je vsebina podpisanega »Dogovora o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor?</span></strong></div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">V »Dogovoru o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« je določeno, da Vlada Republike Slovenije in reprezentativni sindikati javnega sektorja soglašajo:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">1. Javni uslužbenci začasno v letu 2011 ne napredujejo v višji plačni razred. Glede na ne napredovanje v višji plačni razred v letu 2011, se leto 2011 ne šteje v napredovalno obdobje za napredovanje v višji plačni razred, se pa tudi za leto 2011 izvaja ocenjevanje delovne uspešnosti. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Javni uslužbenci, ki v letu 2011 napredujejo v naziv ali višji naziv, pridobijo pravico do plače v skladu s pridobljenim nazivom ali višjim nazivom s 1.1.2012. Javni uslužbenci pa napredujejo v višji naziv in pridobijo plačilo v skladu s pridobljenim nazivom ali višjim nazivom tudi v letu 2011 v primerih, ko je pridobitev višjega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu, na katerega se javni uslužbenec premešča oziroma, za katerega je sklenil pogodbo o zaposlitvi. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Enak ukrep Vlada Republike Slovenije načrtuje tudi za pravosodne funkcionarje.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">O ukrepih na področju napredovanja v višji plačni razred v letu 2012 se pogodbeni stranki dogovorita v okviru sprememb sistema napredovanj v plačne razrede.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">2. Obdobje, v katerem javnim uslužbencem ne pripada del plače za redno delovno uspešnost, se od novembra 2011 podaljša do novembra 2012. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">3. Omejitev višine izplačila delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela, ki velja za obdobje od decembra 2009 do decembra 2011, velja tudi za obdobje od decembra 2011 do novembra 2012.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">4. Javni uslužbenec doseže osnovno plačo, ki pripada višjemu plačnemu razredu zaradi odprave nesorazmerij s 1. oktobrom 2010. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Ne glede na prejšnji odstavek se višja osnovna plača, ki pripada javnemu uslužbencu zaradi odprave nesorazmerja, začne izplačevati za mesec oktober v dveh zaporednih letih, ki sledita letu, v katerem realna rast bruto družbenega proizvoda preseže 2,5 % tako, da se v prvem letu do tedaj dosežena osnovna plača javnega uslužbenca poviša za vrednost tretje četrtine odprave nesorazmerja v osnovni plači javnega uslužbenca, in v drugem letu pa še za vrednost četrte četrtine odprave nesorazmerja. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">V obdobju iz prejšnjega odstavka se javnim uslužbencem, ki imajo sklenjeno delovno razmerje v javnem sektorju pred 1. oktobrom 2010, obračuna in določi osnovna plača na način, kot se jim je določila za mesec september 2010. Javnim uslužbencem, ki se zaposlijo po 1. oktobru 2010 ali so po tem datumu premeščeni na drugo delovno mesto oziroma sklenejo pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto, so imenovani v naziv oziroma višji naziv ali napredujejo v višji plačni razred, se v obdobju ne izplačevanja plač, doseženih v skladu s prvim odstavkom tega člena, določi osnovna plača na način, kot bi se jim v enakih primerih določila za mesec september 2010.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Črta se dosedanji peti odstavek 50. člena Kolektivne pogodbe za javni sektor. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">5. Črta se drugi odstavek 3. člena Aneksa št. 2 h KPJS, ki določa uskladitev osnovnih plač v januarju 2011. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">6. Splošna uskladitev osnovnih plač se v letu 2011 ne izvede. Če dejanska rast cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji od decembra 2010 do decembra 2011 preseže 2 %, se osnovne plače v januarju 2012 uskladijo za nastalo razliko nad 2 %.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">7. Vlada RS se zavezuje, da v kolikor bo v parlamentarni obravnavi predloga zakona o interventnih ukrepih zaradi gospodarske krize prišlo do kakršnih koli sprememb določb glede usklajevanja z inflacijo v letu 2011 pokojnin ali transferov posameznikom in gospodinjstvom, enak način usklajevanja zagotovila tudi za plače v javnem sektorju.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">8. Splošna uskladitev osnovnih plač za leto 2012 se določi v roku iz 5. člena ZSPJS.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">9. Regres za letni dopust se v letih 2011 in 2012 izplača v višini 692 EUR in se izplača pri plači za mesec april 2011 in april 2012. Vlada Republike Slovenije se zaveže, da bo predlagala zakonsko rešitev, ki bi zagotovila, da funkcionarji v letih 2011 in 2012 glede regresa ne bodo v ugodnejšem položaju kot javni uslužbenci.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">10. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da zmanjšanje števila zaposlenih v javnem sektorju do vključno leta 2013 ne bo preseglo 1% na letni ravni od skupnega števila zaposlenih v javnem sektorju.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">11. Vlada RS kot ustanoviteljica javnih zavodov ne bo zmanjševala števila zaposlenih v javnem sektorju na način, da bi se iz javnih zavodov izločali deli dejavnosti in na teh delih zaposleni delavci. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">12. Do konca leta 2011 se zaključijo pogajanja in usklajevanja o odpravi pomanjkljivosti novega plačnega sistema, in sicer usklajevanja sprememb zakonodaje, ki se nanašajo zlasti na napredovanje, delovno uspešnost in nedoseganje zahtevane izobrazbe ter pogajanja o spremembah uvrstitev delovnih mest in nazivov v plačne razrede v KPJS in panožnih kolektivnih pogodbah, vključno z odpravo pomanjkljivosti, dogovorjene v Dogovoru o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009 in 2010 z dne 24. 2. 2009.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">13. Vlada RS se zavezuje, da za leto 2011 ne bo enostransko posegala v politiko plač dogovorjeno z Aneksom št. 4 h KPJS in tem dogovorom. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">14. Ta dogovor se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.</div><br />
<br />
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size: large;">V Aneksu št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor so vsebinsko povzete 4., 5. in 6. točka dogovora:</span></div><br />
<div style="text-align: center;">1. člen</div><br />
<div style="text-align: justify;">V Kolektivni pogodbi za javni sektor (Uradni list RS, št. 57/08, 23/09 in 91/09) se v tretjem odstavku 50. člena za besedilom » se odpravijo« črta besedilo »v obdobju od leta 2008 do leta 2010«.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Četrti odstavek se nadomesti z novim četrtim, petim in šestim odstavkom tako, da se glasi:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">»Javni uslužbenec doseže osnovno plačo, ki pripada višjemu plačnemu razredu zaradi odprave nesorazmerij s 1. oktobrom 2010. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Ne glede na prejšnji odstavek se višja osnovna plača, ki pripada javnemu uslužbencu zaradi odprave nesorazmerja, začne izplačevati za mesec oktober v dveh zaporednih letih, ki sledita letu, v katerem realna rast bruto družbenega proizvoda preseže 2,5 % tako, da se v prvem letu do tedaj dosežena osnovna plača javnega uslužbenca poviša za vrednost tretje četrtine odprave nesorazmerja v osnovni plači javnega uslužbenca, in v drugem letu pa še za vrednost četrte četrtine odprave nesorazmerja. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">V obdobju iz prejšnjega odstavka se javnim uslužbencem, ki imajo sklenjeno delovno razmerje v javnem sektorju pred 1. oktobrom 2010, obračuna in določi osnovna plača na način, kot se jim je določila za mesec september 2010. Javnim uslužbencem, ki se zaposlijo po 1. oktobru 2010 ali so po tem datumu premeščeni na drugo delovno mesto oziroma sklenejo pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto, so imenovani v naziv oziroma višji naziv ali napredujejo v višji plačni razred, se v obdobju ne izplačevanja plač, doseženih v skladu s prvim odstavkom tega člena, določi osnovna plača na način, kot bi se jim v enakih primerih določila za mesec september 2010.«</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Črta se dosedanji peti odstavek. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: center;">2. člen</div><br />
<div style="text-align: justify;">V Aneksu št. 2 h Kolektivni pogodbi za javni sektor (Uradni list RS, št. 91/09) se črta drugi odstavek 3. člena.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">»Splošna uskladitev osnovnih plač se v letu 2011 ne izvede. Če dejanska rast cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji od decembra 2010 do decembra 2011 preseže 2 %, se osnovne plače v januarju 2012 uskladijo za nastalo razliko nad 2 %.«.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Doda se novi četrti odstavek, ki se glasi:</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">»Splošna uskladitev osnovnih plač za leto 2012 se določi v roku iz 5. člena ZSPJS.«.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: center;">3. člen</div><br />
<div style="text-align: justify;">Ta aneks začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-22334195131734896872010-09-27T15:56:00.000+02:002010-09-27T15:56:54.557+02:005. oktober - Svetovni dan učiteljev<div style="text-align: justify;">S svetovnim dnevom učiteljev se v več kot sto državah po svetu spominjajo 5. oktobra 1966, ko so bila v Parizu, na posebni medvladni konferenci organizacije UNESCO in Mednarodne organizacije dela, sprejeta »Priporočila o statusu učiteljev«, v katerih so opredeljeni cilji in načela izobraževanja, vloga in položaj učiteljev v družbi, njihove odgovornosti in pravice. Pred nekaj več kot desetletjem so bila sprejeta tudi »Priporočila o položaju visokošolskih učiteljev« in vsako leto 5. oktobra se spominjamo tudi tega dogodka.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Priporočila o statusu učiteljev med drugim opredeljujejo, da mora biti izobraževanje »od najzgodnejšega obdobja usmerjeno k celovitemu razvoju človekove osebnosti in utrjevanju spoštovanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Pospeševati mora razumevanje, strpnost in prijateljstvo med narodi, med rasami in verskimi skupnostmi ter aktivno prispevati h kulturnemu, k družbenemu in gospodarskemu razvoju družbe.«</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Izobraževanje ne pomeni le pridobivanje koristnega in uporabljivega znanja, podjetnosti in kompetenc, ki so potrebne za opravljanje določenega poklica. Je tudi pripravljanje mladih ljudi, da postanejo aktivni državljani, ki bodo lahko samostojno presojali družbene dogodke in sprejemali odločitve, da bodo znali uveljavljati svoje pravice in hkrati spoštovati pravice drugih.</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Letošnje praznovanje Svetovnega dneva učiteljev bo potekalo pod geslom: <strong>»Okrevanje se začne z učitelji«</strong> (Recovery begins with teachers), pri čemer bo posebej izpostavljena pomembna vloga učiteljev pri iskanju rešitev za izhod iz svetovne gospodarske krize ter potreba po večjem vlaganju v izobraževanje, ki lahko bistveno prispeva k premagovanju kriznih razmer in k iskanju odgovorov na globalna vprašanja. </div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Vsem kolegicam in kolegom, ki opravljajo enega najbolj zahtevnih in odgovornih poklicev, ob Svetovnem dnevu učiteljev iskreno čestitamo!</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-36084459136784262402010-08-31T15:56:00.000+02:002010-08-31T15:56:31.132+02:00Podpis »Dogovora o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektorRepubliški odbor Sindikata VIR je 30. avgusta 2010 obravnaval potek pogajanj o ukrepih na področju plač v javnem sektorju za leti 2011 in 2012, do katerih je prišlo na pobudo vladne strani zaradi zaostrenih javno-finančnih razmer in s tem v zvezi sprejel naslednje odločitve:<br />
<ol><li>Republiški odbor Sindikata VIR zavrača besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), z dne 23.8.2010, po katerem bi bilo določanje plač javnih uslužbencev v izključni pristojnosti vlade, odprava plačnih nesorazmerij pa bi se zaključila na sedanjih višinah.</li>
<li>Sindikat VIR bo pristopil k podpisu »Dogovora o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor.</li>
<li>V primeru, da dogovora in aneksa h KPJS ne bo podpisalo zadostno število sindikatov in bi vlada predložila v sprejem predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju v sedanjem besedilu, bo republiški odbor pozval člane Sindikata VIR k izrekanju o stavki.</li>
</ol>Na sestanku sindikatov javnega sektorja in vladne pogajalske skupine 30. avgusta 2010, na katerem je Pogajalska skupina sindikatov javnega sektorja skušala doseči dogovor o delni odpravi osmine še neodpravljenih nesorazmerij, ni bilo doseženega soglasja, saj je vladna stran vztrajala, da ni možno povečati mase za izplačilo plač.<br />
<br />
Po končanem usklajevanju je »Dogovor o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneks št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor poleg Sindikata VIR podpisalo le še pet sindikatov iz Konfederacije sindikatov javnega sektorja, kar ne zadošča za njuno uveljavitev. Zato je vlada napovedala, da bo dala v proceduro predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki pa ga naj bi spremenila, tako, da ne bi vseboval za sindikate spornih določb.<br />
<br />
Vsekakor bomo v Sindikatu VIR besedilo zakona, ki bo vloženo v proceduro, natančno proučili in po potrebi primerno ukrepali.<br />
<br />
<strong>Kakšna je vsebina»Dogovora o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« in Aneksa št. 4 h Kolektivni pogodbi za javni sektor?</strong><br />
<br />
V »Dogovoru o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov v javnem sektorju za leti 2011 in 2012« je določeno, da Vlada Republike Slovenije in reprezentativni sindikati javnega sektorja soglašajo:<br />
<br />
1. Javni uslužbenci začasno v letu 2011 ne napredujejo v višji plačni razred ali v višji naziv, razen v primerih, ko je pridobitev višjega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu. Napredovalno obdobje za prvo napredovanje po obdobju zamrznitve napredovanja v višji plačni razred ali višji naziv se bo podaljšalo za 1 leto. Enak ukrep Vlada Republike Slovenije načrtuje tudi za pravosodne funkcionarje. O ukrepih na področju napredovanja v višji plačni razred in v višji naziv v letu 2012 se vladna in sindikalna stran dogovorita v letu 2011 v roku iz 5. člena ZSPJS.<br />
<br />
2. Obdobje, v katerem javnim uslužbencem ne pripada del plače za redno delovno uspešnost, se od novembra 2011 podaljša do novembra 2012.<br />
<br />
3. Omejitev višine izplačila delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela, ki velja za obdobje od decembra 2009 do decembra 2011, velja tudi za obdobje od decembra 2011 do novembra 2012.<br />
<br />
4. Odprava tretje in četrte četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah se izvede s 1. oktobrom v dveh zaporednih letih, ki sledita letu, v katerem realna rast bruto družbenega proizvoda preseže 3 %. Peti odstavek 50. člena KPJS, ki določa možnost poračunov zneskov tretje in četrte četrtine odprave nesorazmerij v osnovnih plačah, se črta. Vlada Republike Slovenije se zaveže, da bo rok dokončne odprave nesorazmerij v osnovnih plačah za funkcionarje uskladila z rokom dokončne odprave nesorazmerij v osnovnih plačah, ki bo veljal za javne uslužbence.<br />
<br />
5. Črta se drugi odstavek 3. člena Aneksa št. 2 h KPJS, ki določa uskladitev osnovnih plač v januarju 2011. <br />
<br />
6. Splošna uskladitev osnovnih plač se v letu 2011 ne izvede. Če dejanska rast cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji od decembra 2010 do decembra 2011 preseže 2 %, se osnovne plače v januarju 2012 uskladijo za nastalo razliko nad 2 %.<br />
<br />
7. Splošna uskladitev osnovnih plač za leto 2012 se določi v roku iz 5. člena ZSPJS.<br />
<br />
8. Regres za letni dopust se v letih 2011 in 2012 izplača v višini 692 EUR in se izplača pri plači za mesec april 2011 in april 2012. Vlada Republike Slovenije se zaveže, da bo predlagala zakonsko rešitev, ki bi zagotovila, da funkcionarji v letih 2011 in 2012 glede regresa ne bodo v ugodnejšem položaju kot javni uslužbenci.<br />
<br />
9. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da zmanjšanje števila zaposlenih v javnem sektorju do vključno leta 2013 ne bo preseglo 1 % na letni ravni od skupnega števila zaposlenih v javnem sektorju.<br />
<br />
10. Do konca leta 2011 se zaključijo poganja in usklajevanja o odpravi pomanjkljivosti novega plačnega sistema, in sicer usklajevanja sprememb zakonodaje, ki se nanašajo zlasti na napredovanje, delovno uspešnost in nedoseganje zahtevane izobrazbe ter pogajanja o spremembah uvrstitev delovnih mest in nazivov v plačne razrede v KPJS in panožnih kolektivnih pogodbah, vključno z odpravo pomanjkljivosti, dogovorjene v Dogovoru o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009 in 2010 z dne 24. 2. 2009.<br />
<br />
V aneksu h KPJS pa so vsebinsko povzete 4., 5. in 6. točka dogovora.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-59870393978947898882010-06-18T14:09:00.000+02:002010-06-18T14:09:28.351+02:00Sklep Ustavnega sodišča RS v zvezi s 5.a členom Zakona o plačah delavcev v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodihPred dnevi je Ustavno sodišče RS v eni od vzorčnih tožb v zvezi s 5.a členom Zakona o plačah delavcev v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih, glede izplačila premalo izplačanih plač učiteljem z višješolsko izobrazbo, odločilo, da ustavne pritožbe ne bo sprejelo v obravnavo. S tem se je izognilo odločanju o tem, ali so bile učiteljem v postopkih pred Vrhovnim sodiščem RS ter pred tem še pred Višjim delovnim in socialnim sodiščem kršene ustavne pravice, predvsem pravica do enake obravnave pred zakonom.<br />
<br />
Ocenjujemo, da je bila odločitev Ustavnega sodišča sprejeta bolj pod težo argumentov o finančnih posledicah za proračun kot zaradi kakšnih smiselnih oz. utemeljenih pravnih argumentov. <br />
<br />
Kakor koli že, sodnih obravnav v zvezi z vloženimi tožbami po 5.a členu je s tem definitivno konec, zato članom, ki so vložili tožbene zahtevke, svetujemo, da jih po dogovoru s sindikalnimi odvetniki umaknejo, saj bi bilo njihovo obravnavanje, glede na odločitev Ustavnega sodišča RS, zgolj nepotrebno povzročanje pravdnih stroškov.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-55941803194893319792010-01-12T14:23:00.004+01:002010-01-12T14:43:19.356+01:00Uskladitev minimalnih in dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence<div style="text-align: justify;">Odbor Zaprtega vzajemnega pokojninskega sklada za javne uslužbence je sprejel Sklep o uskladitvi minimalnih in dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence, ki je objavljen v Uradnem listu RS, št. 2/2010, z dne 11.1.2010.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Znesek minimalne premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence iz drugega odstavka v zvezi s petim odstavkom 4. člena Aneksa h kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 73/03), veljaven na dan 31. december 2009 (Sklep o uskladitvi minimalnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence, Uradni list RS, št. 1/09), se v skladu z 2. členom Aneksa h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 115/05) s 1. januarjem 2010 uskladi s koeficientom rasti povprečne plače, izplačane zaposlenim pri pravnih osebah v obdobju januar – oktober 2009, v primerjavi s povprečno plačo, izplačano zaposlenim pri pravnih osebah v obdobju januar – oktober 2008, ki po objavi Statističnega urada Republike Slovenije znaša 1,038, tako da znesek minimalne premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence znaša 25,12 €.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Zneski dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence iz priloge k Aneksu h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 73/03), usklajeni s Sklepom o uskladitvi dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence (Uradni list RS, št. 67/08), se v skladu s 5. členom Aneksa št. 2 h Kolektivni pogodbi za javni sektor (Uradni list RS, št. 91/09) uskladijo s 1. januarjem 2010, tako da se povišajo za 1,40 %.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Novi zneski skupnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, ki se začnejo uporabljati z obračunom in plačilom premij za januar 2010, znašajo:<br />
<br />
Skupna premija<br />
Premijski od<br />
razred 1.1.2010<br />
______________________________<br />
zap. št. v EUR<br />
______________________________<br />
1 25,12<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 2 25,80<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 3 26,48<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 4 27,16<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 5 27,84<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 6 28,52<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 7 29,19<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 8 29,87<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 9 30,56<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 10 31,23<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 11 31,91<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 12 32,58<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 13 33,27<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 14 33,93<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 15 34,62<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 16 35,31<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 17 35,98<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 18 36,66<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 19 37,34<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 20 38,02<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 21 38,79<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 22 39,55<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 23 40,32<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 24 41,17<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 25 42,03<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 26 42,89<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 27 43,85<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 28 44,81<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 29 45,75<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 30 46,85<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 31 47,97<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 32 49,06<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 33 50,31<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 34 51,54<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 35 52,79<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div><div style="text-align: justify;"> 36 54,18<br />
</div><div style="text-align: justify;">______________________________<br />
</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-11351778159622036742009-10-30T13:22:00.000+01:002009-10-30T13:22:16.730+01:00Podpis Aneksa št. 2 h Kolektivni pogodbi za javni sektor in Dogovora o ukrepih na področju plač v javnem sektorju za obdobje december 2009 – november 2011<div style="text-align: justify;">28. oktober 2009<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Republiški odbor Sindikata VIR je na seji dne 28.10.2009, na podlagi ocene, da je bil na pogajanjih med vladno in sindikalno stranjo dosežen, glede na sedanje makroekonomske razmere, sprejemljiv kompromis, sprejel sklep, da bo pristopil k podpisu Aneksa št. 2 h Kolektivni pogodbi za javni sektor in Dogovora o ukrepih na področju plač v javnem sektorju za obdobje december 2009 – november 2011. Ker je oba dokumenta podpisalo zadostno število (21 od 28) reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, bo Vlada v intervencijski zakon, ki ga je iz proceduralnih razlogov že posredovala Državnemu zboru vnesla popravke, ki izhajajo iz sprejetega aneksa in dogovora. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><strong>Kaj je dogovorjeno z aneksom h KPJS?</strong><br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><em>1. Uskladitev osnovnih plač v letu 2010:</em><br />
</div><div style="text-align: justify;">Če bo dejanska rast cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji od decembra 2008 do decembra 2009 presegla predvideno rast inflacije iz Pomladanske napovedi UMAR, se bodo osnovne plače v mesecu januarju 2010 zvišale za polovico nastale razlike. <br />
</div><div style="text-align: justify;">Splošna uskladitev osnovnih plač v letu 2010 se bo izvedla s 1. 7. 2010, in sicer v višini polovice stopnje rasti cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji. Če bo dejanska rast cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji od decembra 2009 do decembra 2010 presegla predvideno rast inflacije iz Pomladanske napovedi UMAR, se bodo osnovne plače v mesecu januarju 2011 zvišajo za polovico nastale razlike.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><em>2. Odprava tretje in četrte četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah:</em><br />
</div><div style="text-align: justify;">Odprava tretje četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah se izvede s 1. 10. 2010, četrte četrtine pa s 1. 10. 2011. Znesek tretje četrtine odprave nesorazmerij v osnovnih plačah bodo upravičenci prejeli pri izplačilu plače za oktober 2010, znesek četrte četrtine pa pri izplačilu plače za oktober 2011. <br />
</div><div style="text-align: justify;">Če bo na podlagi interventnega ukrepa odprava tretje ali četrte četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah odložena čez roke iz prvega stavka, se zaposlenim izplača poračun zneskov tretje ali četrte četrtine odprave nesorazmerij v osnovnih plačah od 1. 10. 2010 oziroma od 1. 10. 2011.«.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><em>3. Regres za letni dopust v letu 2010:</em><br />
</div><div style="text-align: justify;">Regres za letni dopust v letu 2010 znaša 692 € in se izplača pri plači za april 2010.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><em>4. Usklajevanje dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence:</em><br />
</div><div style="text-align: justify;">Zneski dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence, veljavni na dan 31. 12. 2009, se s 1. 1. 2010 uskladijo tako, da se povišajo za 1,4 odstotka. Zneski dodatnih premij se začnejo uporabljati z obračunom in plačilom premij za januar 2010.<br />
</div><div style="text-align: justify;">Zneski dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence, veljavni na dan 30. 6. 2010, se s 1. 7. 2010 uskladijo tako, da se povišajo za odstotek predvidene stopnje rasti inflacije v Republiki Sloveniji v letu 2010. Zneski dodatnih premij se začnejo uporabljati z obračunom in plačilom premij za julij 2010. Za predvideno rast inflacije se upošteva podatek iz Pomladanske napovedi gospodarskih gibanj Urada za makroekonomske odnose in razvoj.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;"><strong>Kaj prinaša Dogovor o ukrepih na področju plač v javnem sektorju za obdobje december 2009 – november 2011?</strong><br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">1. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da bo pripravila spremembe in dopolnitve ZSPJS in podzakonskih predpisov, s katerimi bodo odpravljene pomanjkljivosti v plačnem sistemu javnega sektorja. Vladna in sindikalna stran se bosta za odpravo pomanjkljivosti pričeli pogajati o spremembah in dopolnitvah KPJS, kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev ter kolektivne pogodbe za Javni zavod RTV Slovenija tako, da bosta najprej obravnavana ZSPJS s podzakonskimi predpisi in KPJS, potem pa kolektivne pogodbe dejavnosti in poklicev ter kolektivne pogodbe za Javni zavod RTV Slovenija. Predvideni rok za zaključek usklajevanj glede ugotovljenih pomanjkljivosti je 1. 5. 2010 za besedilo sprememb in dopolnitev ZSPJS in podzakonskih aktov, predvideni rok za zaključek pogajanj za spremembe in dopolnitve KPJS, kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev ter kolektivne pogodbe za Javni zavod RTV Slovenija pa 1. 10. 2010. <br />
</div><div style="text-align: justify;">Vladna in sindikalna stran se strinjata, da s spremembami ZSPJS in KPJS brez dogovora konceptualno ne bosta posegali v razmejitev vsebin, urejenih v ZSPJS in KPJS. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">2. Javnim uslužbencem ne pripada del plače za redno delovno uspešnost za obdobje od decembra 2009 do novembra 2011. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">3. Za obdobje od decembra 2009 do novembra 2011 se višina izplačila delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela določi tako, da skupaj ne more znašati več kot 30 % osnovne plače javnega uslužbenca. Za izplačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela pri opravljanju rednih delovnih nalog lahko v letih 2010 in 2011 uporabniki proračuna porabijo največ 60 % sredstev iz prihrankov, določenih v 22.d členu ZSPJS.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">4. Vlada Republike Slovenije se zaveže, da bo zagotovila ustrezne pravne podlage, da se funkcionarjem v letih 2010 in 2011 izplača regres v enaki višini kot za javne uslužbence, ter da se bodo osnovne plače funkcionarjev v letu 2010 in 2011 usklajevale na enak način, kot to velja za javne uslužbence.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">5. Pogajanja glede normativnega dela kolektivnih pogodb se v dejavnostih, ki v kolektivnih pogodbah nimajo normativnega dela, pričnejo najkasneje 30. 11. 2009.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">6. Vlada Republike Slovenije in sindikati javnega sektorja ugotavljajo, da so sklepi in ukrepi iz točk od 8 do 12 iz Dogovora o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009–2010, podpisanega 24. 2. 2009, tudi s sprejemom tega dogovora še naprej v veljavi in se štejejo kot sestavni del tega dogovora. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">7. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da bo Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve v sodelovanju z reprezentativnimi sindikati javnega sektorja in vladno pogajalsko skupino pripravilo osnutek zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o kolektivnih pogodbah, ki bo podlaga za razpravo na Ekonomsko socialnem svetu, najkasneje do 31. 1. 2010. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">8. Vladna in sindikalna stran ugotavljata, da obstoječa višina premij KDPZJU ne bo zagotavljala takih prejemkov, ki bi v pomembnem delu pokrivali izpad prihodkov iz obveznega pokojninskega zavarovanja. Zato se strinjamo, da je potrebno dogovoriti in oblikovati tako dolgoročno politiko oblikovanja premij, ki bi zagotavljala ustrezno pokrivanje izpada prihodkov iz obveznega zavarovanja. V tem okviru bomo podpisniki v prvi fazi, najkasneje do 30. 6. 2010, proučili možnosti uveljavitve napredovanja javnih uslužbencev po premijskih razredih.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">9. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da bo vse predlagane strukturne reforme v javnem sektorju usklajevala s sindikati javnega sektorja.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">10. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da zmanjšanje števila zaposlenih v javnem sektorju v letu 2010 in 2011 ne bo preseglo 1 % na letni ravni od skupnega števila zaposlenih v javnem sektorju.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">11. Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da bo besedilo sprememb in dopolnitev Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu, ki bo omogočila izvedljivost že usklajenih rešitev, objavila v Uradnem listu Republike Slovenije v 15 dneh od podpisa tega dogovora.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-639273744906020602009-10-30T13:13:00.001+01:002009-10-30T13:14:44.439+01:00Okrožnica MŠŠ v zvezi s tožbami učiteljev zaradi razlike v plači<div style="text-align: justify;">12. oktober 2009<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Vrhovno sodišče RS je julija letos ponovno odločalo o zahtevku za izplačilo razlike v plači, ki naj bi zaposlenim pripadala na podlagi 14. člena Zakona o plačah delavcev v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih (Ur. l. RS, št. 16/92) – ZPDJVZ, in ne na podlagi 5.a člena ZPDJVZ, saj je 14. člen za zaposlene ugodnejši, ker določa 5 odstotkov višjo osnovo. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">V ponovljenem postopku je Vrhovno sodišče potrdilo sodbe Višjega delovnega in socialnega sodišča, da je zahteva po plačilu pet odstotne razlike pri plači neutemeljena. Vrhovno sodišče, tako kot pred njim višje sodišče, se sploh ni spuščalo v obravnavanje vprašanja ali so bili v preteklih letih učitelji z višješolsko izobrazbo upravičeni do plače po 5.a ali po 14. členu zakona, ampak je zgolj ugotovilo, da jim zato, ker se niso sproti pritoževali zoper sklepe o določitvi plače oziroma odločbe o napredovanju, v katerih je bil naveden tudi količnik za določitev osnovne plače, ne pripada plača, kot jo določa zakon, ampak zgolj plača, kot jo je v sklepih in odločbah določil delodajalec.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Odločitev Vrhovnega sodišča nas je vse skupaj presenetila, saj je isto sodišče enakemu zahtevku enega od učiteljev leta 2007 v celoti ugodilo, zato smo sindikalne zaupnike opozorili, da je potrebno člane, ki so vložili tožbe obvestiti, da naj se o nadaljevanju pravdnega postopka posvetujejo s sindikalno pravno službo oz. z odvetniki, ki jih zastopajo.<br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Ministrstvo za šolstvo in šport je v okrožnici z dne 12.10.2009 posredovalo ravnateljem šol navodila, kako naj ravnajo v primeru, če prejmejo predlog za umik tožbe oz. v primeru če se predlaga, da se ne razpisujejo naroki za obravnavo do odločitve Ustavnega sodišča, ki bo presodilo, ali je bila ponovna odločitev Vrhovnega sodišča o isti zadevi sploh v skladu z ustavo. <br />
</div><div style="text-align: justify;"><br />
</div><div style="text-align: justify;">Ministrstvo je ravnateljem predlagalo, da v primerih, ko prejmejo predlog za podajo soglasja k umiku tožbe, podajo soglasje na posebnem obrazcu, na katerem je zapisano, da se tožena stranka strinja z umikom tožbe, da pa zaradi umika tožbe zahteva vračilo polovice sodne takse za odgovor na tožbo. V primerih, ko tožeča stranka predlaga sodišču, da se v zadevi počaka do odločitve Ustavnega sodišča in s tem ne razpisuje narokov in ne opravlja drugih pravdnih dejanj, pa ministrstvo ravnateljem predlaga, da se s takim predlogom strinjajo.<br />
<br />
</div>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-2962342671902262122009-10-02T10:27:00.000+02:002009-10-02T10:27:18.657+02:00Svetovni dan učiteljev - »Gradimo prihodnost: investirajmo v učitelje!«5. oktober je dan namenjen praznovanju učiteljev in njihove osrednje vloge, ki jo igrajo pri usmerjanju otrok, mladih in odraslih v procesu vseživljenjskega učenja. <br />
<br />
S svetovnim dnevom se učitelji v več kot sto državah po svetu spominjajo 5. oktobra 1966, ko so bila v Parizu, na posebni medvladni konferenci organizacije UNESCO in Mednarodne organizacije dela, sprejeta »Priporočila o statusu učiteljev«. Ta priporočila so temeljni mednarodni dokument, ki opredeljuje načela in cilje izobraževanja, vlogo in položaj učiteljev v družbi, njihove odgovornosti in pravice. Opredeljujejo delovne pogoje in vrednotenje, ki mora odražati stopnjo izobrazbe, zahtevnost in odgovornost učiteljskega dela ter odgovornost posameznih vlad, ki bi morale učiteljem in njihovim organizacijam omogočiti sodelovanje pri odločanju o vseh pomembnih vprašanjih povezanih z izobraževanjem.<br />
<br />
Letošnje praznovanje Svetovnega dneva učiteljev bo potekalo pod geslom: »Gradimo prihodnost: investirajmo v učitelje!«. Pri tem bo izpostavljena predvsem pomembna vloga učiteljev pri iskanju rešitev za izhod iz svetovne finančne in gospodarske krize ter potreba po večjem vlaganju v učitelje, ki lahko s prenosom njihovih znanj, izkušenj in sposobnosti bistveno prispevajo k premagovanju kriznih razmer in pri iskanju odgovorov na globalna vprašanja. Zato je kljub krizi potrebno zaščititi učiteljski poklic in zagotoviti zadostna sredstva za kakovostno izvajanje pedagoškega procesa.<br />
<br />
Tako kot smo si doslej, si v Sindikatu VIR tudi v aktualnih pogajanjih o politiki plač v javnem sektorju prizadevamo za uveljavitev ustreznega vrednotenja pedagoškega dela, vse od predšolske vzgoje do univerzitetne ravni, kar pa ne pomeni, da pri tem zanemarjamo delo drugih strokovnih in administrativno-tehničnih delavcev. V pogajanjih vseskozi uveljavljamo interese vseh zaposlenih v dejavnosti vzgoje in izobraževanja ter raziskovalne dejavnosti. <br />
<br />
Vsem kolegicam in kolegom, ki opravljajo enega najbolj zahtevnih in odgovornih poklicev, ob Svetovnem dnevu učiteljev iskreno čestitamo!<br />
<br />
<br />
<br />
Bojan Hribar, sekretar RO Sindikata VIRSindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-12460963563499700512009-09-02T14:02:00.002+02:002009-09-02T14:02:19.588+02:00Spremembe Pravilnika o financiranju šole v naravi31. julij 2009<br />
<br />
<br />
V Uradnem listu št. 61/2009, z dne 31.7.2009, so bile objavljene spremembe in dopolnitve Pravilnika o financiranju šole v naravi. Za strokovne delavce so pomembne predvsem spremembe 17. člena pravilnika, kjer je določeno, da od 1. septembra 2009 naprej, ko začno spremembe veljati, strokovnemu delavcu poleg plače in terenskega dodatka pripada še plačilo za največ 5 ur dežurstva in dela preko delovnega časa na dan, oziroma do 16 ur dežurstva in dela preko delovnega časa na teden in do 6 ur stalne pripravljenosti na dan. <br />
<br />
Po novem morata ravnatelj in strokovni delavec, ki izvaja šolo v naravi, pred izvedbo šole v naravi skleniti pisni dogovor o številu ur dežurstva in stalne pripravljenosti v okviru izvedbe posamezne šole v naravi.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-17779265469217942402009-09-02T14:01:00.004+02:002009-09-02T14:01:56.754+02:00Sprejet Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI)27. julij 2009<br />
<br />
<br />
<br />
V Uradnem listu RS št. 58/2009, z dne 27.7.2009, je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, katerega določbe so bile predhodno usklajene z obema reprezentativnima sindikatoma. Bistvene novosti, ki jih prinašajo spremembe in dopolnitve ZOFVI so:<br />
<br />
• ponovno se krepi položaj delavcev vrtcev in šol v svetih, ki so najvišji organi upravljanja v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih. S spremembo zakona se sestava vrača v razmerja, kakršna so bila pred spremembo zakona leta 2006. S tem v ospredje postavlja pedagoški proces. Ohranja pa se partnerstvo med delavci šole, starši in lokalno skupnostjo oziroma ustanoviteljem pri upravljanju šole;<br />
<br />
• ponovno se uvaja zaščitna norma, ki določa, da se zasebna osnovna in glasbena šola ne financirata iz javnih sredstev, če bi bila s tem ogrožena obstoj in razvoj javne šole v šolskem okolišu, s tem pa tudi ogrožena pravica otroka, da se lahko v svojem šolskem okolišu vpiše v javno šolo, ki ji obseg dejavnosti zagotavlja ustrezno kakovost;<br />
<br />
• učiteljem, ki imajo višješolsko izobrazbo, je omogočeno enakovredno kandidirati na razpisih za prosta delovna mesta na drugih šolah. Eno od dopolnil določa, da strokovni delavci, ki so opravljali delo na področju vzgoje in izobraževanja na dan 15. 3. 1996, če so bili zaposleni tudi na dan 24. 6. 2009, pridobijo pravico enakovredno kandidirati na razpisih za prosta delovna mesta in se jim za nazaj ne bodo več ugotavljale prekinitve zaposlitve. Tako so delavci zdaj med seboj izenačeni ne glede na pretekle prekinitve. Prav tako se strokovnim delavcem od uveljavitve novele zakona manj kot trimesečna prekinitev delovnega razmerja ne bo več štela kot prekinitev neprekinjenega delovnega razmerja na področju vzgoje in izobraževanja;<br />
<br />
• za skupino strokovnih delavcev, še zlasti ravnateljev, ki so si pridobili visokošolsko izobrazbo druge stopnje, ki sicer ne ustreza zahtevani izobrazbi za učitelja oziroma strokovnega delavca v osnovni šoli, v prehodnem obdobju zakon določa, da so lahko imenovani za ravnatelja. S tem pa se ne spreminja temeljne določbe, ki jo določa zakon glede izobrazbenih in drugih pogojev, ki jih morajo izpolnjevati kandidati za ravnatelja.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-68548737457716760962009-09-02T14:01:00.002+02:002009-09-02T14:01:32.755+02:00Ponovna odločitev Vrhovnega sodišča o 5.a členu ZPDJVZJulij 2009<br />
<br />
<br />
Kot vam je znano, je Vrhovno sodišče RS ponovno odločalo o zahtevku za izplačilo razlike v plači, ki naj bi zaposlenim pripadala na podlagi 14. člena Zakona o plačah delavcev v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih (Ur. l. RS, št. 16/92) – ZPDJVZ, in ne na podlagi 5.a člena ZPDJVZ, saj je 14. člen za zaposlene ugodnejši, ker določa 5 odstotkov višjo osnovo. <br />
<br />
<br />
V ponovljenem postopku je Vrhovno sodišče potrdilo sodbe Višjega delovnega in socialnega sodišča, da je zahteva po plačilu pet odstotne razlike pri plači neutemeljena. Vrhovno sodišče, tako kot pred njim višje sodišče, se sploh ni spuščalo v obravnavanje vprašanja ali so bili v preteklih letih učitelji z višješolsko izobrazbo upravičeni do plače po 5.a ali po 14. členu zakona, ampak je zgolj ugotovilo, da jim zato, ker se niso sproti pritoževali zoper sklepe o določitvi plače oziroma odločbe o napredovanju, v katerih je bil naveden tudi količnik za določitev osnovne plače, ne pripada plača, kot jo določa zakon, ampak zgolj plača, kot jo je v sklepih in odločbah določil delodajalec.<br />
<br />
Odločitev Vrhovnega sodišča je presenetljiva, saj je isto sodišče enakemu zahtevku enega od učiteljev leta 2007 v celoti ugodilo. Ker je bilo upravičeno pričakovati in sklepati, da bo sodišče v enakih primerih ravnalo in presojalo enako, se je veliko število učiteljev odločilo vložiti tožbe za izplačilo razlike v plači. Zgodilo pa se je, da je Vrhovno sodišče po letu in pol v enakem primeru presodilo povsem drugače kot v letu 2007. Pri tem sodišče ni zanikalo, da so bile plače prenizko izplačane, a je odločilo, da učiteljici razlika v plači ne pripada, ker se ni sproti pritoževala zoper sklepe o določitvi plače oziroma odločbe o napredovanju.<br />
<br />
<br />
<strong>Sindikalne zaupnike v zavodih, kjer so se za tožbe za izplačilo plač odločili člani sindikata VIR, pozivamo, da naj jih obvestijo, da naj se o nadaljevanju pravdnega postopka posvetujejo s sindikalno pravno službo oz. z odvetniki, ki jih zastopajo.</strong>Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-35852219733926675752009-09-02T14:00:00.005+02:002009-09-02T14:00:55.449+02:00Imenovanje delovne skupine za pripravo sprememb Uredbe o javnem financiranju visokošolskih zavodovJunij 2009<br />
<br />
<br />
<br />
Letos se bo iztekla veljavnost Uredbe o financiranju visokošolskih in drugih zavodov od leta 2004 do 2009, ki je bila za visoko šolstvo neugodna. Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Gregor Golobič je ustanovil delovno skupino, ki bo pripravila spremembe tega pomembnega dokumenta. Reprezentativni sindikati na področju visokega šolstva smo se uskladili, da bo zaposlene v skupini zastopal Iztok Slatinek z Univerze v Mariboru.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-47648089113077325442009-09-02T14:00:00.003+02:002009-09-02T14:00:28.447+02:00Okrožnica MŠŠ v zvezi z zaposlovanjem za nedoločen časJunij 2009<br />
<br />
<br />
Ministrstvo za šolstvo in šport je 6. junija 2009 ravnateljem vrtcev in šol posredovalo okrožnico, s katero ravnatelje vrtcev in šol poziva, da naj se izogibajo zaposlovanju strokovnih delavcev za določen čas, zlasti za 10 mesecev, in se poslužujejo zaposlovanja za nedoločen čas.<br />
<br />
Okrožnica MŠŠ je rezultat obljube ministra dr. Igorja Lukšiča, ki jo je dal predstavnikom sindikatov že na prvem srečanju v mesecu decembru 2008. Takrat je minister soglašal, da je potrebno izkoreniniti prakso zaposlovanja za določen čas.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-58287725643136144002009-09-02T14:00:00.001+02:002009-09-02T14:00:06.474+02:00Seminar za sindikalne zaupnike Sindikata VIRMaj 2009<br />
<br />
<br />
Letošnji seminar za sindikalne zaupnike Sindikata VIR je potekal 8. in 9. maja 2009, v Hotelu Convent – Adria, v Ankaranu.<br />
<br />
<br />
Teme seminarja so bile:<br />
<br />
1. Predvidene spremembe zakonodaje na področju vzgoje in izobraževanja.<br />
<br />
2. Predstavitev aktualnih aktivnosti in ciljev ZSSS.<br />
<br />
3. Napredovanje in delovna uspešnost v novem plačnem sistemu.<br />
<br />
4. Odpravljanje pomanjkljivosti novega plačnega sistema v javnem sektorju.<br />
<br />
5. Sindikalna ocena ukrepov Evropske unije za izhod iz finančne in gospodarske krize.<br />
<br />
6. Izgorevanje pri delu – Kako zbrati moči v času nepredvidljivih sprememb?Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-41919113015280580272009-09-02T13:59:00.000+02:002009-09-02T13:59:16.041+02:00Sprejet »Dogovor o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009-2010«24. februar 2009<br />
<br />
<br />
V torek, 24. februarja 2009, smo predstavniki 23 reprezentativnih sindikatov javnega sektorja z ministrico za javno upravo Irmo Pavlinič Krebs in ministrom za finance dr. Francem Križaničem podpisali »Dogovor o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009-2010«. Vsebina dogovora je naslednja:<br />
<br />
Vlada Republike Slovenije in reprezentativni sindikati javnega sektorja soglašajo z naslednjimi ukrepi:<br />
<br />
<br />
1. V letu 2009 se ne izplačuje redna delovna uspešnost javnim uslužbencem in direktorjem iz prvega odstavka 8. člena Uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju za mesec april do vključno meseca novembra (za 8 mesecev), od meseca decembra dalje pa se izplača v letu 2010 v višini, kot je veljala pred sprejemom tega ukrepa.<br />
<br />
2. V letu 2009 se direktorjem, ki se jim redna delovna uspešnost izplačuje v enkratnem znesku, izplača delovna uspešnost v višini 4/12 letnega zneska, do katere bi bili upravičeni.<br />
<br />
3. V letu 2009 se višina izplačila delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela zniža tako, da skupaj ne more znašati več kot 30% osnovne plače javnega uslužbenca.<br />
<br />
4. Regres za letni dopust v letu 2009 se izplača v višini 672,00 €; osnova za pogajanja za regres za leto 2010 je 692,00 €.<br />
<br />
5. Splošna uskladitev plač v mesecu juliju 2009 se ne izvede; v primeru, da bo dejanska rast cen življenjskih potrebščin od decembra 2008 do decembra 2009 presegla predvideno rast cen življenjskih potrebščin iz Pomladanske napovedi gospodarskih gibanj UMAR, se osnovne plače v mesecu januarju 2010 zvišajo za nastalo razliko.<br />
<br />
6. Tretja ¼ nesorazmerij se odpravi namesto s 1.9.2009 s 1.1.2010 ne glede na pogoje iz četrtega in petega odstavka 50. člena KPJS, zadnja (četrta) ¼ pa se odpravi s 1.3.2010 pod pogoji iz četrtega in petega odstavka 50. člena KPJS.<br />
<br />
7. Spremenijo se uvrstitve naslednjih orientacijskih delovnih mest oziroma nazivov:<br />
<br />
D010001 Asistent z doktoratom IX 40<br />
<br />
H019001 Asistent z doktoratom IX 40<br />
<br />
J032013 Perica II II 8<br />
<br />
J032001 Čistilka II II 7<br />
<br />
J033027 Vratar III III 9<br />
<br />
J033023 Telefonist III III 9<br />
<br />
J034030 Kuhar IV IV 14<br />
<br />
J034089 Voznik IV IV 12<br />
<br />
<br />
Spremenjene uvrstitve orientacijskih delovnih mest se do uskladitev kolektivnih pogodb dejavnosti neposredno uporabljajo pri sistemizaciji delovnih mest in sklenitvi aneksov k pogodbam o zaposlitvi.<br />
<br />
8. Takoj po podpisu nujnih sprememb in dopolnitev KPJS se bodo Vlada RS in reprezentativni sindikati javnega sektorja začeli usklajevati o spremembah ZSPJS in pogajati o spremembah KPJS, da bi se odpravile ugotovljene pomanjkljivosti plačnega sistema, zlasti za delovna mesta v plačni skupini J in posamezna delovna mesta v drugih plačnih skupinah, v katerih se ugotovi očitno neskladje s primerljivimi delovnimi mesti, kot na primer:<br />
<br />
Skupina C: Svetovalec, Višji svetovalec<br />
<br />
Skupina D: Pomočnik vzgojitelja<br />
<br />
Skupina E: Srednja medicinska sestra v ambulanti, Laboratorijski tehnik III<br />
<br />
Skupina F: Varuhinja I<br />
<br />
Skupina G: Arhivski tehnik<br />
<br />
Skupina J: vsa delovna mesta<br />
<br />
Izhodišča za pogajanja sindikatov so predlogi in stališča, ki so jih posredovale skupine sindikatov (memorandum sindikatov javne uprave, memorandum sindikatov javnega sektorja in stališča konfederacije sindikatov javnega sektorja).<br />
<br />
9. Izvedejo se popravki dodatkov iz 38., 39. in 43. člena KPJS, ki so v novem plačnem sistemu nominalno nižji od dodatkov pred uveljavitvijo novega plačnega sistema.<br />
<br />
10. V pogajanjih, ki sledijo nujnim spremembam KPJS, je potrebno zmanjšati razlike v razponih med možnimi napredovanji v delovni karieri med primerljivimi poklicnimi skupinami in delovnimi mesti.<br />
<br />
11. Pogajanja za odpravo pomanjkljivosti plačnega sistema potekajo vsake 14 dni.<br />
<br />
12. Vlada RS kot ustanoviteljica javnih zavodov ne bo zmanjševala števila zaposlenih v javnem sektorju na način, da bi se iz javnih zavodov izločali deli dejavnosti in na teh delih zaposleni delavci.<br />
<br />
13. Vlada RS bo skupaj s socialnimi partnerji predlagala spremembe in dopolnitve Zakona o kolektivnih pogodbah, ki bodo omogočile določitev pravic v odvisnosti od članstva v sindikatu. <br />
<br />
Dogovor se realizira s spremembami KPJS ter s spremembami drugih predpisov, ki urejajo vsebino tega dogovora.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-15779766252657093712009-09-02T13:57:00.002+02:002009-09-02T13:57:55.406+02:00Oblikovana ekspertna delovna skupina visokošolskih partnerjevFebruar 2009<br />
<br />
<br />
Oblikovana ekspertna delovna skupina visokošolskih partnerjev<br />
<br />
Na pobudo ministra Gregorja Golobiča je bila v začetku februarja oblikovana tako imenovana ekspertna delovna skupina visokošolskih partnerjev, ki se bo ukvarjala tako z dolgoročnim strateškim načrtovanjem razvoja visokega šolstva in raziskovalne dejavnosti kot tudi s spremembami visokošolske zakonodaje. <br />
<br />
V skupini, ki jo koordinira Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, sodelujejo naslednji partnerji:<br />
<br />
1. Svet RS za visoko šolstvo (2 člana)<br />
<br />
2. Univerze (4 člani)<br />
<br />
3. Višje strokovne šole (1 član)<br />
<br />
4. Študenti (2 člana)<br />
<br />
5. Delodajalci (GZS in ZDS s po enim članom)<br />
<br />
6. Reprezentativnimi sindikati (3 člani)<br />
<br />
7. Eksperti s področja visokega šolstva (imenuje MVZT)<br />
<br />
<br />
Sindikat VIR v delovni skupini zastopa dr. Janez Posedi.<br />
<br />
<br />
Prvi sestanek delovne skupine bo v ponedeljek, 9. marca 2009. Na njem bodo začeli z razpravo o novi agenciji za zagotavljanje kakovosti visokega šolstva.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-847884063626910182.post-34174769149291279352009-09-02T13:55:00.003+02:002009-09-02T13:57:27.853+02:00Sestanek delovne skupine za spremljanje delovanja novega plačnega sistema v okviru MŠŠ29. januar 2009<br />
<br />
<br />
Drugi sestanek delovne skupine za spremljanje delovanja novega plačnega sistema v okviru MŠŠ<br />
<br />
V četrtek, 29. januarja 2009, je bil drugi sestanek Delovne skupina za spremljanje delovanja novega plačnega sistema. Na sestanku, ki ga je vodila državna sekretarka Alenka Kovšca, so bili poleg predstavnikov ministrstva in obeh reprezentativnih sindikatov tudi predstavniki ravnateljev vrtcev, osnovnih in srednjih šol.<br />
<br />
Pri obravnavi posameznih vprašanj so bili sprejeti naslednji sklepi, ki še niso dokončni, saj bodo dopolnjeni in potrjeni na naslednjem sestanku: <br />
<br />
<br />
1. V vseh razredih se prizna za razredništvo ena dodatna ura na teden.<br />
<br />
Ločeno mnenje sindikatov: V prvem in zadnjem razredu se priznata dve uri za razredništvo.<br />
<br />
<br />
2. Nesorazmerja med plačami računovodij v vrtcih, ostalem področju šolstva ter drugih javnih zavodih so nedopustna in jih je treba nujno odpraviti. Plače računovodij naj se rešuje enotno za vsa področja delovanja v državi. Ob tem naj se najde tudi rešitev za računovodje, ki predvidene izobrazbe VII/1 nimajo.<br />
<br />
<br />
3. Problematiko plač poslovnih sekretark naj se rešuje v skladu z dogovorom med prejšnjim ministrom, sindikati in poslovnimi sekretarkami. Takoj naj se poišče rešitev za tiste s šesto stopnjo izobrazbe. <br />
<br />
Objava dogovora med prejšnjim ministrom in sindikatoma ni potrebna, saj je objavljen na spletnih straneh MŠŠ.<br />
<br />
Ločeno mnenje sindikatov: Minister je na sestanku s sindikati, 11. decembra 2008, soglašal z rešitvami, ki so bile opredeljene v pravnem mnenju Odvetniške družbe Čeferin. Po razpravi je bilo dogovorjeno, da bo ministrstvo preverilo kakšne posledice bi imela takojšnja uveljavitev že doseženih napredovanj poslovnih sekretarjev na razmerja plač na primerljivih delovnih mestih. <br />
<br />
4. Ni smiselno, da bi sistem spodbujal povečan obseg dela ravnateljev, razen, če to zahteva optimalna organizacija dela. Ravnatelji lahko svoje vzgojno izobraževalno delo z učenci opravijo tudi na druge načine (pri razrednih urah, šolski parlament…).<br />
<br />
5. Za pomočnike vzgojiteljev naj se določi naziv, ki bo omogočal napredovanje pomočnikov vzgojiteljev nad sedanji 29. plačni razred<br />
<br />
<br />
6. Pregleda se predlog plač ravnateljev glasbenih šol, vrtcev in višjih strokovnih šol ter se jih ponovno ovrednoti. Preveri naj se tudi merila za razvrščanje ravnateljev znotraj enega tipa zavoda.<br />
<br />
7. Predlog je, da se defektološki dodatek uskladi z dodatkom, ki ga imajo zaposleni v zavodih, kjer je ustanovitelj MDDSZ.<br />
<br />
Ločen predlog sindikatov: Defektološki dodatek se vrne na prejšnjo raven.<br />
<br />
8. Organizatorji prehrane in zdravstveno higienskega režima naj se uvrstijo v 30 plačilni razred.<br />
<br />
9. Učiteljem, ki spremljajo otroke v šolo v naravi naj se delo ponovno ovrednoti glede na dejanski čas dela z otroci, za nočno delo pa se priznava centrom za obšolske dejavnosti dodatek za nočno delo oz. dežurstvo za eno osebo.<br />
<br />
Ločen predlog sindikatov: <br />
<br />
Učiteljem, ki izvajajo šolo v naravi, pripada:<br />
<br />
– plača za delovni čas v obsegu, kot je določen v njegovi pogodbi o zaposlitvi<br />
<br />
– plačilo za 5 ur dežurstva<br />
<br />
– plačilo za čas stalne pripravljenosti (11 ur) in <br />
<br />
– terenski dodatek v skladu s KPVIZ.<br />
<br />
Dogovorjene rešitve bodo posredovane na Ministrstvo za javno upravo.Sindikat VIRhttp://www.blogger.com/profile/02626355362521833238noreply@blogger.com0